Medlemsvilkår
1. Generelt
Disse vilkårene gjelder for medlemskapsavtale hos Mysen Prestasjon og Helse AS (heretter MPH) og mellom personen ("Kunden") som er nevnt i kjøpsavtalen, som vilkårene utgjør en integrert del av. Avtalen er personlig og kan ikke overføres til en annen person. Medlemskapet inkluderer deltakelse i senterets tilbud innenfor åpningstid. Alle medlemskap er digitale, medlemskort/klippekort er digitalt plassert i appen og på kundens medlemsprofil. Fysiske adgangskort genereres ved ønske fra kunde.
2. Angrerettloven/tilbakebetalingsforpliktelse
MPH overholder angrerettsloven ved kjøp gjennom vår nettside. Forutsatt at medlemskapet/tjenesten/opplæringen ikke har startet/aktivert, har kunden rett til å få tilbakebetalt beløpet for varer og tjenester i uttaksperioden. Innen 14 dager etter kjøpsdatoen («uttaksperioden»), har en kunde som er privatperson rett til å varsle MPH skriftlig dersom han/hun ønsker sitt kjøp endret.
Hvis kunden har utøvd sin angrerett, må MPH betale beløpet de har betalt tilbake så snart som mulig eller senest innen 30 dager fra den dagen vi mottok varene, eller, hvis det er en tjeneste, varselet om at kunden har endret bestillingen. Kunden må betale returkostnadene når /om behov for at vare sendes tilbake.
Se også Forbrukertilsynet og angrerettsloven, samt EUs felles tvisteløsningsside http://ec.europa.eu/odr.
3. Helsetilstand
Kunden er selv ansvarlig for egen helse samt. vurderinger knyttet til egen helsetilstand ved deltakelse i alle aktiviteter på eller i regi av MPH. Herunder også trening på egenhånd, trening med personlig trener, utetrening, seniortrening, hjertetrening, Crossfit osv.
4. Kontraktsperiode og oppsigelse
MPH tilbyr medlemskap både med og uten bindingstid. Medlemskapet er er gyldig inntil videre varsel / kontinuerlig til kunden avslutter medlemskapet skriftlig. Klippekort har utløpsdato og her gjelder denne. Alle beløp er knyttet til betaling i valuta NOK.
Månedlig medlemskap
Oppsigelse av løpende månedlig fakturering. Medlemskap med bindingstid har 12 måneder bindingstid. 1 måned oppsigelsestid gjelder både for medlemskap med og uten bindingstid. Alle løpende medlemskap har en startkostnad på NOK 299. Medlemskap belastes månedlig på forhånd. Oppsigelse sendes til mysenprestasjonoghelse@gmail.com og avsluttes 1 måned etter at forespørsel er mottatt eller ved endt bindingstid hvis medlemskapet fortsatt er i bindingstid.
Klippekort
Medlemskapet betales på forhånd(trekkes direkte fra kundens kort ved kjøp) og er gyldig til alle klipp er gjennomført eller klippekortet går ut på dato. Eventuelle ubenyttede klipp refunderes ikke.
5. Prisendringer
MPH har rett til å justere priser per gebyr. Når avtalen overføres til en pågående inntil videre avtale, justeres prisen til gjeldende prisliste. Alle medlemskap kan justeres etter utviklingen i konsumprisindeks (KPI) årlig, herunder også medlemskap med bindingstid. Andre prisendringer forutsetter 30 dagers varsel pr. e-post og/eller SMS.
6. Utestengelse hvis ikke betaling
Hvis betaling ikke skjer i samsvar ved avtalte betalingsbetingelser, kan kunden bli
suspendert fra treningen til betalingen er utført.
7. Månedlig betaling
Betaling av månedlige avgifter gjøres via konto/kredittkort og fortløpende på forhånd. Månedlig betaling skjer samme dato hver måned med utgangspunkt i dagen du meldte deg inn (f.eks: melder du deg inn 1 januar vil månedelig betaling bli den 1. hver måned deretter: 1.2, 1.3, 1.4 osv). Medlemmet har oppfylt sin betalingsforpliktelse når det angitte beløpet er inngått på MPHs-konto. Hvis betalingen ikke mottas senest forfallsdatoen for eventuell purring, forbeholder MPH seg retten til å belaste eventuell misligholdsrente i henhold til renteloven og, der det er aktuelt, kostnader for inkasso.
8. E-handel
For at medlemmet skal kunne betale kjøpt medlemskap, må betalinger for e-handel godkjennes gjennom banken.
9. Frysing av medlemskap
Ved særskilte omstendigheter:
Kunder som på grunn av særskilte omstendigheter ikke kan bruke sitt medlemskap i en viss periode, kan, mot et gyldig bevis, fryse medlemskapet kostnadsfritt. Frysing av medlemskap ved skade, sykdom, graviditet, studier, verneplikt eller arbeid andre steder gis med maksimalt 365 dager. I svangerskapet fryser vi normalt til og med tre måneder etter forventet fødsel. Hvis medlemskapet må fryses lenger enn disse tre månedene etter fødselsdatoen, må medlemmet normalt legge fram gyldig dokumentasjon. Frysing av medlemskap må gjøres på forhånd. Tilbakevirkende kraft kan ikke kreves for frysperiode, det er medlemmet selv som er ansvarlig for å gi beskjed om behovet for frysperiode.
Ved normale omstendigheter:
Personer over 67 år kan fryse medlemskap inntil 2 mnd per år uten ekstra kostnad.
Medlemmer generelt kan fryse medlemskapet inntil 1 mnd per år.
Gyldig dokumentasjon:
Sykdom/skade: Helseerklæring fra lege, fysioterapeut, kiropraktor. Graviditet: Ingen dokumentasjon kreves. Jobb/militærtjeneste andre steder: Dokumentasjon fra selskap eller lignende. Reise i mer enn 90 dager: Returbillett, adresseendring eller lignende. Forespørsel om medlemsfrys sendes til mysenprestasjonoghelse@gmail.com
10. Endring av kundens personopplysninger
Kunden skal umiddelbart informere MPH om en endring i personlia som navn, adresse, telefonnummer eller e-postadresse. MPH er ikke ansvarlig for tilfeller der påminnelse eller informasjon ikke når kunden på adressen som er angitt av kunden.
11. Ansvar for kundens eiendeler og ulykker
MPH er ikke ansvarlig for tap på grunn av tyveri, innbrudd eller av andre grunner for skade på kundens eller andre besøkendes eiendeler.
12. Praktiske endringer
MPH forbeholder seg retten til å endre tidsplaner og antall passeringer/uke. Sesongmessige endringer i åpningstider kunngjøres via e-post.
13. Kunderegister i database og personopplysninger
Alle kunder er registrert i en database. Ved å godta denne avtalen godtar kunden den registreringen. MPH behandler data om kunden for å kunne levere og administrere kundesystemer som kunden har samtykket til. Kundens opplysninger behandles i samsvar med personopplysningsloven. Data utelates ikke til tredjeparter med mindre behandlingen er nødvendig for det relevante formålet med å balansere interesser som rettslig grunnlag. Utlevering av personopplysninger gis ikke uten ditt samtykke. Utlevering av personopplysninger vil likevel skje ved betalingsinnkrevning, regnskapsbehandling og til de som foretar kameraovervåking i våre lokaler.
14. Samtykke
Ved å akseptere vilkårene og betingelsene, som signeringskunde, tillater kunden uttak fra den angitte kontoen/kortet på forespørsel fra betalingsmottaker MPH for overføring til denne.
15. Annen betaler
Hvis en annen person eller et annet selskap som i kontrakten har påtatt seg ansvar for kunden, kansellerer betalingene, er kunden i fellesskap og flere ganger betalingsansvarlig.
16. Doping
MPH forbeholder seg retten til uanmeldt godkjennelse av dopingkontroll. Salg av doping-klassifiserte preparater eller lignende prestasjonsforsterkere fører til umiddelbar utelukkelse fra MPH. Ingen refusjon vil bli gjort.
17. Åpningstider
MPH skal til enhver tid opprettholde høy kvalitet, slik at du som medlem kan trene under de beste forhold. For å kunne utføre nødvendig vedlikehold forbeholder MYSEN PRESTASJON OG HELSE seg retten til, på et hvilket som helst tidspunkt, å kunne stenge sentrene inntil 7 dager pr. kalenderår. MPH har mulighet til å endre åpningstider ved behov.
18. Informasjonskapsler
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som lagres på datamaskinn og inneholder informasjon som hjelper webområdet med å identifisere og følge brukere. Informasjonskapsler er tilgjengelige som øktinformasjonskapsler og som informasjonskapsler som lagres permanent på datamaskinn. I løpet av et første besøk på webområdet tilordnes leseren en øktinformasjonskapsel som er unik og brukes for ikke å forvirre brukeren med andre brukere. For å kunneutnytte nettstedet fullt ut, bør kunden tillate informasjonskapsler i nettlesere. Denne typen informasjonskapsler brukes utelukkende for å gi kunden som besøkende en bedre opplevelse og støtte og lagrer ingen personlig informasjon. Informasjonskapsler kan slettes. På dette nettstedet brukes informasjonskapsler for eksempel for å holde oversikt over kundens handlekurv, innstillinger og hvilke sider som besøkes for å gi kunden en bedre kundeopplevelse og støtte.
19. Aldersgrense
På MPH er nedre aldersgrense 15 år. Fra 13 år kan imidlertid få kjøpe medlemskap med krav om obligatorisk time med en trener eller fysioterapeut. Timen faktureres direkte til kunden. Innmelding for personer under 15 år må i samråd med foreldre/foresatte avtale denne treningsveiledningen med MPH.
20. Adgang
For adgang til treningssenteret må du benytte app eller adgangskort i inngangsdøren. Ha alltid med deg enten telefon med tilgang til appen eller adgangskort på trening slik at du lett kan identifisere deg ved en eventuell kontroll. Som medlem hos MPH har du kun adgang på vårt senter i Mysen.
Medlemskapet hos MPH er personlig og adgangskort skal ikke overlates/lånes til andre. Hvis to passerer på samme adgangskort, blir videokameraet ved inngangspartiet aktivert og vaktsentralen varslet. Medlemskapet kan etter en slik hendelse bli avsluttet uten ytterligere varsel, og innbetalt start- og treningsavgift vil ikke bli refundert. Medlemskapet kan ikke overdras til en annen person. Mister eller skader et medlem et medlemskort må dette umiddelbart meldes til MPH. Nytt adgangskort belastes kunden direkte.
Kontakt info:
Mysen prestasjon og helse AS
Tlf: 416 62 286 / 942 44 748
E-post: mysenprestasjonoghelse@gmail.com
Juridisk foretak for:
MYSEN PRESTASJON OG HELSE AS
Org.nr. 922 077 274
Adresse: Pennestrøket 11, 1850 Mysen
21. Sikkerhet
Som medlem hos MPH skal du gjøre deg kjent med sikkerhetsplanen for senteret du trener på. Dette er en tegning av senteret med informasjon om nødutganger, brannelementer, calling- stasjoner, førstehjelpsskrin og informasjon om hvordan du skal forholde deg til ulike hendelser som kan skje på senteret.
22. Medlemsvilkår
MPH har rett til å endre medlemsvilkårene. Dersom endringene er av en viss betydning for medlemmet, eller til medlemmets ugunst, skal MPH varsle medlemmene i det endringene trer i kraft.
Særskilte vilkår for CROSSFIT MYSEN medlemskap eller kombinerte medlemskap som inkluderer trening med CROSSFIT MYSEN.
1.CROSSFIT MYSEN (heretter CF MYSEN) vil ha redusert tilbud i skolens ferier. Det vil være helt eller delevis opphold fra ordinær timeplan. Den månedlige avgiften går uansett om det eksisterer et opphold i tilbudet grunnet ferie. Maksimalt antall uker uten tilbud fra CF MYSEN begrenses imidlertid oppad til 7 uker per år. Medlemskap hos CF MYSEN kan fryses under samme vilkår som MPH medlemskap ellers.
2. Timeplanen for gruppetreninger hos CF MYSEN er dynamisk og vil variere etter etterspørsel og behov. Det er et sterkt ønske fra CF MYSEN om å oppfylle behovet i så stor grad som mulig.
3. Hvis du ikke kan møte til påmeldt trening med CF MYSEN må du avbooke påmeldingen så raskt som mulig. MYSENPRESTASJON OG HELSE påroper seg muligheten til å ilegge bøter ved tilfeller hvor dette ikke gjennomføres. Bøter faktureres eller trekkes direkte i medlemssystemet, og vil være oppad til 200kr pr gang.
3. Som medlem med CF MYSEN- medlemskap får du tilgang til felles Facebookgruppe for alle medlemmer, hvor øktene mm. deles.
4. Ved ulike frivillige arrangementer utenom ordinære gruppetreninger sendes det faktura fra arrangementansvarlig hvis arrangementet ikke inngår i ordinært medlemskap.
5. CF MYSEN fotograferer på enkelte treninger for å bruke bilder til
markedsføring og dele i privat medlemsgruppe på Facebook. Om du ikke ønsker å bli fotografert, gi beskjed til daglig leder av CF MYSEN (Pia Ulfsby). Når det gjelder bruk av bilder til markedsføring utenfor privat medlemsgruppe, blir du kontaktet og bedt om samtykke, før bildet deles.
Medlemskap som inkluderer trening hos CF MYSEN er ellers underlagt de samme reglene som for MYSEN PRESTASJON OG HELSE AS
Sikkerhet- og trivselsregler generelt
Hos MPH ønsker vi at alle skal ha det hyggelig mens de trener. Her ser du våre trivselsregler som bidrar til et godt treningsmiljø for alle.
1. Bidra til et godt treningsmiljø
Hos MPH ønsker vi å ha et hyggelig treningsmiljø. Derfor viser vi respekt for alle som trener. Si hei til nye
medlemmer! Bidra til å gjøre det trivelig for alle.
2. Innesko
Grus, møkk og slaps inne på senteret er ikke hyggelig for noen. Derfor må alle trene med rene innesko. Utesko kan plasseres i skoskap. Går du inn med utesko risikerer du bot på 200kr per overtredelse.
3. Rent treningstøy og god hygiene
Alle må ha rent treningstøy og praktisere god hygiene.
4. Adgang/ankomst
Bruk ditt personlige medlemskort eller app ved registrering inn på senteret. Medlemskortet kan kun benyttes av medlemskapets eier.
5. Bekledning
Vi ønsker ikke å bidra til økt kroppspress. Derfor er minimum bekledning hos oss singlet som dekker bryst, og shorts som dekker rumpa. Du skal ha på treningstøy og kan ikke trene i jeans eller ved bare føtter.
6. Bruk baghyller og verdiskap
Bagger, jakker og andre eiendeler skal ikke tas med rundt på senteret. Benytt egne hyller for bagger. Verdiskapene er for alle medlemmer, så tøm skapet før du drar fra MYSEN PRESTASJON OG HELSE. Låste skap vil bli åpnet ved dagens slutt og innholdet i skapet oppbevares i på senteret i tre uker. MYSEN PRESTASJON OG HELSE er ikke ansvarlig for eiendeler som oppbevares i skapene.
7. Rydd etter deg
Som medlem hos oss har du ansvar for å rydde på plass alle vektene og utstyret du har brukt.
8. Bruk av apparater/utstyr
Treningsutstyr skal behandles med omhu og skal kun benyttes til de øvelser de er beregnet til. Håndvekter og utstyr skal ikke slippes eller kastes unødvendig. Ved spørsmål om bruk av utstyr kan du alltid spørre oss om råd.
9. Vask/tørk apparater
Det er bra å svette når du trener, men tenk på andre medlemmer. Vask alltid apparatene etter deg. Papir og sprayflaske med desinfeksjonsmiddel finner du plassert flere steder på senteret. Bruk gjerne håndkle når du trener på matter og styrke- og kondisjonsapparater.
10. Antidoping
All form for doping strengt forbudt og medfører utestengelse.
11. Mobil/foto
Vis hensyn ved mobilbruk. Det er lov å ta en treningsselfie, men det er ikke sikkert at andre vil bli med på bildet uten å bli spurt. Ha mobilen på lydløs under trening, og hold mobilsamtaler til et minimum når du er på senteret.
12. Sikkerhet
På MYSEN PRESTASJON OG HELSE tar vi vare på hverandre. Ser du noen som trenger assistanse – hjelp
Kontakt
Mail: mysenprestasjonoghelse@gmail.com
Tel: 94 24 47 48 / 41 66 22 86
Åpningstider
05-23 (alle dager)